Jak wykorzystać odzież reklamową do promocji swojej marki?

Obecnie coraz więcej środków reklamowych oddziałuje na zmysł wzroku, ze względu na to, że ładne czy wyróżniające się logo o wiele łatwiej zapamiętać, niż przykładowo nazwę firmy lub slogan. Ponieważ odzież może być noszona przez pracowników, a nawet konsumentów – jest ona o wiele dłużej oddziałującym na odbiorcę nośnikiem reklamy, niż reklamy telewizyjne. Dowiedz się, w jaki sposób możesz wykorzystać odzież reklamową do promocji swojej marki.

Odzież dla pracowników firmy

Odzież dla pracowników firmy, niezależnie od tego czy jest to firma budowlana, czy zajmująca się dystrybucją produktów i usług z czasem może stać się świetnym znakiem rozpoznawczym. Jeśli zakotwiczymy w pamięci Klientów logo oraz barwy firmowe, ci będą wiedzieli u kogo szukać pomocy, będąc w punkcie sprzedaży. Dodatkowo otrzymana odzież może identyfikować pracownika z marką czy rozwiązywać problem z tym, w co ubrać się do pracy. Do umieszczenia logotypu najczęściej wybiera się lewą pierś i prawy rękawek lub alternatywnie – front odzieży oraz plecy. W takim zastosowaniu na lato najlepiej sprawdzą się T-shirty, natomiast na zimę ciepłe polary.

Odzież reklamowa dla konsumentów

Odzież reklamowa wcale nie musi być noszona wyłącznie przez pracowników firmy. Jeśli stworzymy wystarczająco dobry, estetyczny projekt, być może zechcą nosić ją również osoby z zewnątrz. Oprócz reklamy należy zawrzeć na odzieży interesującą grafikę, cytat lub kilka motywujących słów – konsumenci potrzebują więcej powodów do codziennego noszenia odzieży reklamowej, niż pracownicy. Warto zadbać też o kilka różnych wersji kolorystycznych oferowanych produktów czy o wybór modnego aktualnie kroju.

Dystrybucja odzieży na eventach branżowych

W tym przypadku można z powodzeniem postawić na czapki, torby bawełniane z nadrukiem, koszulki t-shirt lub polo, polary reklamowe czy też akcesoria takie jak smycze do kluczy. Odzież można wręczać potencjalnym klientom na targach lub eventach. Inną drogą jest pozostanie patronem danego wydarzenia i zaoferowanie produktów reklamowych jako np. nagrody w konkursach. Drobne upominki można dodawać do zakupów lub oferować je konsumentom, którzy uzbierają określoną ilość punktów lojalnościowych.

Wysyłanie paczek PR z odzieżą reklamową

Działaniem przynoszącym sporo korzyści w wykorzystywaniu odzieży jako nośnika reklamy swojego przedsiębiorstwa jest wysyłanie paczek PR do influencerów i ambasadorów. Istotne jest wówczas jedynie to, by odpowiednio dobrać osobę, która założy element garderoby na dane wydarzenie lub pokaże go np. poprzez media społecznościowe swojej grupie odbiorców. Musi to być grupa, która może być potencjalnie zainteresowana produktami marki reklamującej się. Wykorzystanie tej formy reklamy wymaga wcześniejszego skontaktowania się z ambasadorem.

Ciekawą alternatywą dla takiego sposobu reklamowania się jest także wręczanie koszulek sportowcom. Po uzgodnieniu odpowiedniego wynagrodzenia odzież firmową mogą założyć np. maratończycy w przypadku firm produkujących akcesoria dla sportowców lub pasjonaci sportów motorowych, jeśli przedsiębiorstwo wytwarza np. opony do aut wyścigowych. Reklama jest możliwa na szczeblu ogólnopolskim, gdy wydarzenie jest transmitowane w mediach lub na poziomie lokalnym, jeśli prowadzimy niewielką działalność gospodarczą na określonym terenie.

Zalety wykorzystania odzieży jako nośnika reklamy

Odzież jest nienatrętną formą reklamy, która budzi wyjątkowo pozytywne skojarzenia. Może zwiększać rozpoznawalność marki, co jest bardzo istotnym czynnikiem w toku późniejszego wyboru produktów lub usług przez klientów – badania potwierdzają, że o wiele chętniej wybierane są firmy, z którymi konsument miał wcześniej jakąkolwiek styczność. Według aktualnych danych zetknięcie się klienta z marką 7-8 razy zazwyczaj skłania go do podjęcia decyzji zakupowej. W odniesieniu do pracowników jednolita odzież sprawi, że będą prezentować się bardziej profesjonalnie i robić wrażenie zgranego zespołu.

Jaka powinna być odzież reklamowa?

Kluczowa w reklamowaniu się odzieżą jest jej jakość. Ubrania muszą być wykonane z przewiewnych materiałów, które będą komfortowe w noszeniu i miłe w dotyku. Nadruk lub haft powinien być wykonany w taki sposób, by nie znikał z odzieży nawet po wielu praniach. Odzież nie powinna rozciągać się i zmieniać swojej konstrukcji. To właśnie to, w jaki sposób zostanie ona wykonana, daje konsumentom informację o poziomie usług reklamującej się marki oraz jej podejściu do realizowanych projektów.

(C) 2016 polary-reklamowe.pl – polary firmowe i reklamowe z haftem. Kopiowanie zabronione.

--------------------------
tel. +48 502 468 561
e-mail: biuro@polary-reklamowe.pl